středa 30. října 2013

scény z vlaku


Scény z vlaku

vlezl sem do vlaku bez lístku
průvodčí se na scéně objevila jako v opeře
měla kyprý tvary
a původně mě chtěla vyhodit
už měla dramaticky rozhozený ruce
ale sepnul sem ruce a řekl prosím
když k tomu přidáte úsměv
jenom nejotrlejší existence trvaj na svým
nic není ztracený na světě
dokud fungujou tyhle obyčejný věci
prodala mi lístek bez přirážky
a pokaždý když prošla kolem
usmála se taky
když sem vystupoval
zamával sem jí
věděl sem
že takhle si to oba budeme pamatovat navždy
že tohle je důvod
proč se budu chtít pokaždý znovu narodit
i když mi buddha řekne
hele vole, poď už do nirvány
řeknu ne
tady sou lidi

a
cestou zpátky
tři hodiny ve vlaku
seděl sem v kupé s mládencem
kterej furt sledoval filmy na mobilu
a přistoupily dvě dámy
jedna pěstěná blondýna
v elasťákách a sukni podle poslední módy
druhá babička ze vsi,
která tyhle zbytečnosti už vzdala
tři hodiny si pak povídaly
a já poslouchal
a ze všeho toho štěbetání
se postupně linul portrét jejich života
oběma umřel manžel
děti mají daleko
cestují aby je viděly
Věříte v boha?
Zeptala se blondýna té babky
a ta potichu řekla ANO
a blondýna řekla
já taky
a myslím si, že Bůh je Láska
nejenom mezi partnery,
ale prostě láska
ale ta láska se vytrácí
ale to neznamená, že bysme jí měli opustit
Bůh je Láska
a ta Láska to je Bůh
a povídala dál
že překonala těžkou nemoc a nepamatuje si
co zažila se svými dětmi
ale to nevadí
pořád něco krásnýho zažíváme
i to, že právě piju kafe, který sem si koupila od stewarda
to je krásný
strašně krásný
a já sem sáhnul do batohu
a vytáhnul čokoládu
a styděl sem se za to, že sem si o tý blondýně
možná původně myslel
že je štěbetavá kráva
která chce všechno zaplnit bezobsažnými řečmi
o všem možnym
a nabídnul sem těm dvěma ženám čokoládu
a ony se na mě dívaly hrozně překvapeně
a babi si nevzala,
že je přejedená z návštěvy
ale blondýna si vzala dva čtverečky
a obě říkaly, že sem strašně hodnej
a mně bylo trapně,
jako kdyby to dělal člověk proto, aby ho někdo chválil
jako kdyby to byl další ze splněnejch bobříků
však vy mi rozumíte
a tak sem zbytek čokolády sežral sám
a chvílemi dělal, že podřimuju a přitom
je poslouchal
a chvílema sledoval chaty na březích řek
kouřící komíny chalup
rokle řítící se do údolí a děkoval bohu za to
že můžu poslouchat tyhle dvě ženský
jednu trochu ukecanou
a druhou pomalu věty vážící a pak nejistě vyslovující
a pak ten malej kluk vystupoval
a obě se na mě pak podívaly a
Mysleli sme, že je to váš syn
zavrtěl sem hlavou a řekl
bohužel
a možná se mi trochu chtělo plakat
kdo by nechtěl takovýho desetiletýho syna
kterej cestuje sám
no, možná bych byl radši, kdyby místo do čučení do mobilu
četl knihu
ale
kdo sem abych soudil?
V Praze sem jim pomohl vynýst kufry
a už je nikdy neuvidím
anebo spíš
už je uvidim vždycky
tak tohle sou ty scény z vlaků
který jezdí pořád
...

Žádné komentáře:

Okomentovat