neděle 13. října 2013

za pivo a kusovky

tenhle chlápek
jmenoval se JOSEF a byl to páter vyklouz
co v poslednim semestru potkal Boha a ten mu řek,
udělej ženský buben
na mě zapomeň
já se ti připomenu
...
tenhle chlápek
blonďatej jako árijskej polobůh
nosil věčně rozepnutou košili
 a pod ní jen svý bílý břicho
který se otřásalo
jak se pořád smál
měl ženu s tlustými brýlemi,
která nerada mluvila
a vypadala jako komparz do Felliniho Města žen
když něco chtěla
natáhla prostě ruku
měli spolu rozkošný blonďatý dítě
který capalo kolem nich
když spolu na koberci
při otevřenym okně hulili trávu
a pili víno
"vypadají jako ideální RODINA z reklamy"
říkám si sám pro sebe a beru si od nich jointy
rozhrnutejma záclonama dovnitř padá slunce
a světlo se jim všem třepí kolem hlav
JSTE NÁDHERNÍ
řeknu nahlas a oni se
smějou smějou smějou
a děcko se před mnou posadí na zadek a poslouchá,
jak tluču do bonga, rytmicky
snažim se vystihnou rytmus srdce
a děcko tluče pěstičkou do koberce
pomalu se mnou
nikdy se mi s nikym líp nebubnovalo
a bylo mi, jako kdyby to byla i moje rodina
bratr a sestra a synovec
a všude kolem knihovny a regály s knihama
protože četli duchovní literaturu
a zajímali se o Boha
a etno hudbu
a měli psa jménem BILBO
kterej vypadal jako použitej smeták vnořenej 
do kbelíku s asfaltem
a měl jenom 3 nohy
protože soucit je důležitej
takže si vždycky vezmeš psa z útulku
...
pak ona odjela do Itálie
hulit hašiš
uvolnit se
dítě tu nechala
muže tu nechala
psa tu nechala 
když se vrátila
tak mi říkal jeden barman
že se nechá píchat do prdele na hajzlu 
od Ukrajinců
za pivo a 
kusovky
i takhle to někdy končí
nemyslím drogy
myslím život
a takhle se Bůh připomíná
...



Žádné komentáře:

Okomentovat