středa 2. října 2013

Dobytí Polska

Jednou v zimě sem zatlačil špačka do sněhu
zasyčel jako kdyby mi nemoh přijít na jméno
kus vedle byla rezavá konzerva, kam sem ho zahodil
všechno se odehrávalo pět pater na zasněženými ulicemi Karlína
a moje holka byla v Indii....

vešel sem do pokoje, kde u monitoru seděla zrzavá, hubená holka z Polska
se zájmem o literaturu a český autory
původně přijela na couchsurfing
a mluvila pořád dokola o českých autorech
prej sou lepší, než polský
a český kluci sou taky lepší,
protože polský kluci sou horší než rusáci,
protože sem byl českej kluk, se všim sem souhlasil

cestou kolem ní, podíval sem se, co zrovna dělá,
hledala nějaký knížky k knihovních archivech, říkala, že to KURWA není možný,
NIKDE jí nemají,
tu, co skoro spala s Franzem Kafkou. MILENU JESENSKOU.
Zasmál sem se a šel si uvařit čaj
a sednul sem si s tim čajem do houpacího křesla uprostřed místnosti
a viděl její záda ohnutý zájmem nad tim monitorem
hledala tu knížku a furt jí pípal fejsbuk chat
nějakej kamarád z Polska
možná dva
říkala mu BRATR a nikdy s ním nespala a nikdy s ním spát nebude

připadalo mi, že se to všechno odehrává v nějakym jinym filmu,
ona je barevnej film a já černobílej nebo navopak
za okny zase začal padat sníh
a ona konečně našla tu knížku a vykřikla, že to zajdem oslavit do hospody
JO
řek sem, nalil si do čaje zbytek rumu, vypil to a voblík si džíny

Venku byl sníh. Klouzalo to. Polka se chytila mý ruky, aby neupadla.
Měla kostkovanej kabátek a zrzavý vlasy, který jí z něj lítaly ven a lapaly po vločkách
jako chapadla medůzy
a já jí řek Liško
a šli sme do hospody,
protože milovala český hospody
kde se strašně hulí a chlastá a sprostě nadává
všechno tady u vás v PRAZE je krásný
brečela cestou zpátky
a doma si sedla na postel a řekla:

VÍŠ TY CO?
PUSŤ MI DOORS.
Pustil sem jí Jima Morrisona a šel si balkon zakouřit
zatímco moje holka byla v Indii a možná zrovna jela v rikše
a čuměla na ní celá ulice
a tady
zimní, nažloutlou noční oblohou se snášely na Prahu letadla
který přivážely pořád dokola nový a nový cizince
neexistuje přece šance, že tohle cestování k něčemu je?
Ponořil jsem špačka do dvou centrimetrů novýho sněhu
zasyčel jako had
a já vlezl dovnitř
a Polka už ležela na posteli
malá, zrzavá, krásná, opuštěná
vzal sem jí jako dítě a zvednul o kus dál
aby jí nohy nečouhaly ven
aby se mohla vyspat
přikryl sem jí
a vlezl si k ní
moje holka v Indii v tu chvíli dala dvě rupie dýško

ráno přestalo sněžit



Žádné komentáře:

Okomentovat