středa 30. října 2013

kdo by se staral o cizí běsy

 
Nejraději bych do sebe dál házel panáky
ale bylo nutný odejít
protože záclony baru začaly propouštět slunce
a barman už nedokázal nalejt panáka tak aby nepocintal bar
venku bylo fakt ráno
nějaká paní co vypadala jako matrjoška
venčila psa co vypadal jako zbytečnej zábor
času a prostoru
nebo to bylo možná naopak
řek sem jim
Dobrý den
a přiložil sem úsměv
otočila se na mě a oči se jí prudce rozšířily
jako kdyby uviděla svou smrt
zkontroloval sem ruce jestli v nich nedržim nůž
to by mnohé vysvětlovalo
ale moje ruce byly zastrčený v prázdnejch kapsách
zavrtěl sem hlavou
a začal se radši dívat jinam
POJĎ FIDO
nervozně cukala vodítkem
zamířil sem do svý nory
než se začnou tyhle matrony zjevovat ve větším množství
je lepší je zaspat
ale usnul sem v parku pod nějakym stromem
kde sem si řek, že chvíli budu počítat hvězdy
ze všech stran mě kryly tůje
a keře
a měsíc se mi posmíval a krvavej mars
připálil startku
...
probudilo mě slunce
a nějakej pes
co čenichal kolem
a koukal na mě
a někdo na něj volal
zapomněl jsem jeho jméno hned
jak sem uslyšel to volání
převalil sem se na záda
pes odběhl za hlasem
v ksichtu sem měl zabodaný jehličí
shora se valilo slunce
tohle by si nikdo nevymyslel
vědí moji rodiče
jak trávim svůj čas?
A kdo vlastně sem?
Proč tu ležim?
Vyhublý startky bez filtru sem nahmatal snadno
všechny byl vohnutý
zapálil sem si
a čelil slunečním kladivům
teď by mohla přijít apokalypsa a vůbec bych se nedivil
jednoho dne stejně skončim jako bezďák
pochčijou mě všichni psi
pochčiju se sám
zasmál sem se tomu
a nakonec sem vstal
a šel domu
ulicema přecpanejma světlem
a všichni někam spěchali tak vehementně
že sem měl chuť se za svý loudání stydět
doma v předsíni sem se pozastavil před zrcadlem
matka byla v práci
sestra ve škole
já byl na pracáku nebo v hospodě
jako vedlejšák sem psal básně
a maloval černobílý obrazy
protože na barvy mi nezbejvalo dost peněz
možná sem opravdu flákač
slepá vývojová větev naší rodiny
šel sem k sobě do pokoje
a zkusil to odčinit četbou Dostojevskýho
ale padnul mi na hruď se všema Ivanama Ivanovičema
kdo by se staral
o cizí
BĚSY
...

Žádné komentáře:

Okomentovat