pondělí 25. listopadu 2013

blues jednoho králíka


Jednou
kdysi dávno
v mládí
v heroický době dospívání
kdy vám všichni přijdou malinkatý
jako vrabci
a vaše prdy velký jako socha svobody
sem se účastnil rodinný oslavy
u babičky na venkově
za okny natahovaly krok slepice
a uvnitř ve světnici
tři strejdové a 4 tety
15 synovců a 27 sestřenic
pokoušeli se všichni
spolu o něčem bavit
seděl jsem v křesle
a koukal z okna
byl tam pořád jeden dub
kterýmu podzim trhal listí
pak mi teta
podstrčila chlebíček
a co ty jirko?
jak se pořád máš?
jak to de?
všechno je v pořádku?
ne
čeká mě reparát
škola mě nebaví...
hm...
hele každej musí něco vystudovat a myslíš,
že ho to baví, kolikrát ani ne!
musí, musí, musí
ano, někdo nám musí vysvětlit, co se všechno musí
a jak se to musí
na to nesmíme zapomenout
dělat to jak jako všichni
to je to hlavní
aha aha
počkej
nějak sem ti nerozuměla
řekla teta
a pokračovala
nedáš si ten chlebíček?
dělala je moje dcerka
...
já nejim maso
a v tom chlebíčku je šunka
...
všichni se na mě otočili
cože ty nejíš maso?
???
a nebereš taky drogy
???
hele Lído
tvuj syn nejí maso!
moje matka odevzdaně pokrčí rameny
co s nim svedu
je to blázen
...
a tak všichni našli společný téma
a to jako abys byl
zdravej?
my všichni ho jíme a sme
zdravý
nebo ti vadí zabíjení?
je to přece to... přirozený?
a pak sem řek něco co sem neměl
nedokážu zabít živýho tvora
ergo nemam právo maso jíst
bylo by to nepřirozený
chacha
ty nedokážeš zabít kuře nebo králíka?
a co mouchy?
no jo, ty taky nejim
...
strejdové popíjeli pivo a pak
se jeden z nich zvednul
že mi něco ukáže
a za chvíli přišel s králíkem
držel ho za uši a králík pulil voči
a cukal se
podívej jak je to snadný!
napřáhnul ruku a seknul králíka malíkovou hranou
za krk
a vítězoslavně se díval
vidíš, nehejbe se!
a tety říkaly
ty seš blbej
kdo to teď bude zpracovávat
a strejc tam stál s ušákem v jedný ruce
a tou druhou pohazoval
co
co!
sem mu chtěl ukázat
jak je to snadný
no jo
takhle ho určitě přesvědčíš
podívej jak se na tebe dívá
podívej
a strejc chvíli stál s tim ušákem
tak co budeš teď jíst maso?
ne.
vole.
říkam
skoro si mě přesvědčil
ale budeš si muset toho králíka sežrat sám
a tak odešel z místnosti i s ušákem
a mojí mámě cestou řek
to je ta tvoje výchova!
fotr mu chybí
ten by ho srovnal
podíval sem se na mámu
jak se celá schoulila a dívala se do kafe
a tety říkaly
nic si z toho nedělej
on je to takovej hulvát
ale nemyslí to špatně
uvidíš že se přijde omluvit
a za chvíli přišel bez ušáka
a sednul si a zapálil si cigaretu
a všichni zas mlčeli
než někoho napadlo zeptat se mě
a co teda vlastně jim
a ty Lído
mu vaříš bezmasý jídla
ne
sám se naučil
takže ty ideály
přece jenom
sou
k něčemu
dobrý

Žádné komentáře:

Okomentovat