středa 6. listopadu 2013

květy zla


seděl sem na baru
jako každej pátek
hospoda je moje alma mater
z jedný kapsy mi rostly květy zla
a v druhý se tiše otvíral nůž
seděl sem sám
jenom barman se občas zeptal
další?
kejvnul sem
asi 10x
jedna známá si stoupla vedle mě
a oslovila mě jménem
řek sem jí že vypadá dobře
pak něco říkala
a já kejval hlavou
mluvila asi hodinu
čili dvě piva
byl to prime time
někde kolem 6týho piva
mluvila o klukovi jménem Robert
že si nerozuměli
no a pak sem ho nechala bejt
nešlo to
znáš Roberta? No ne? Přece znáš Roberta!
řek sem
ZNÁM všechny Roberty takže si udělala dobře
pak mluvila o tom co studuje
že jí to moc nebaví
ale dostuduje
je to zkouška vůle
zajímavý na čem všem lidi nezkoušej tu svou vůli
dějiny umění jo aha
a co ty?
kdy už dopíšeš tu knihu
řek sem, že to nějak nejde
že sem blbej
ale že bych to měl napsat
je to zkouška vůle
pak objednala panáky
věděla co piju
pořád piješ ten fernet
pořád
nic se nezměnilo od tý doby
co jsi v Praze
Měl by ses tam odstěhovat taky
pro umělce sou tam správný podmínky
pro umělce
a pro taxíkáře a podržtašky a šmejdy všeho druhu
jo
pak za ní přišla kámoška
seznámíš nás?
ahoj ahoj ahoj
a palba se zdvojnásobila
přemejšlel sem
obě je do postele nedostanu
a tak sem jenom poslouchal
a poslouchal
dokud neodešly
a barman mi to sčítnul
už tam skoro nikdo nebyl
na hajzlu sem si opřel čelo o studený dlaždice
a začal se smát
tomu
že je docela dobře možný
že žiju v nejlepšim z možnejch světů
...

Žádné komentáře:

Okomentovat