sobota 16. listopadu 2013

příběh z nonstopu


V mládí sem měl pocit
že musím pomoci všem ženám
co si sedly vedle mě na bar
slyšel sem příliš často
ty mi rozumíš
jako nikdo
a přitom jenom seděl a poslouchal
a občas se jim podíval do očí
bylo to asi proto
že sem se bránil
kohokoli soudit
a tak sem jednou doprovázel nocí vdanou paní
na kterou doma čekaly děti a
manžel a pak se
otočil a šel v klidu domů
naplněnej pokojem
že sem jí pomohl překlenout domácí krizi
protože pořád mluvila o tom
jak jí muž
nerozumí
a děti ještě
nemůžou rozumět
a tchýně je megera
a sestra mrdá s cigošema
a vypadala tak spokojeně
když zasouvala klíč do zámku a řekla
AHOJ SNAD NĚKDY
jenže za minutu poté sem uslyšel její
vysoký podpatky
jak za mnou běží
otočil se a ona
celá udýchaná a šťastná
řekla
můžem jít
ještě
někam
jinam
děti spí, tchýně spí a manžel ještě není doma
beztak je u nějaký kurvy
politoval sem jí
a šli sme do nonstopu
kde měli místní ležák za přijatelnou cenu
protože žili hlavně z hracích beden
v koutu
odkud se ozývaly zvuky
padajících mincí
byli schovaný chlapi
před světem a jeho problémy
a blondýna, vcelku krásná, pěstěná, vkusně namalovaná
mi říkala, že bedny sou prokletí týhle společnosti
chlapi hrajou, prohrajou vejplatu
ukradnou manželce prachy, půjčí si na byt
a pak začnou mlátit nejdřív ženu
a pak děti
a když se to stane
měla by ženská utéct
a najednou se objevil urostlej chlap
kterej si přisednul k našemu stolu a ptal se jí
CO TADY DĚLÁŠ?
JSEM NA PIVU S KAMARÁDEM
NICVTOMNENÍ
myslel sem, že je to bratr
tak jí byl podobnej
měl skoro stejně krásný modrý voči
a mluvil tak klidně a potichu
ČAU, JÁ SEM JIRKA
podával sem mu pravici
a on se díval pořád jen na ní a pak
zvednul pravou ruku a chytil jí za vlasy a smýknul s ní
a ona spadla z židle na zem
a já sem vstal a řek sem
KURVA CO TO...
a ona z tý země udělala to gesto
který se dělá, když chcete zastavit vlak
směrem ke mně
NE
a chlap řek
DEME DOMU
a na mě se ani nepodíval
díval se jen na ní
možná bych se na něj měj vrhnout
tlouct ho pěstmi
ale věděl sem že by to nemělo smysl
nebylo v tom nic zbabělýho
prostě se odehrávalo další lidský drama
a ona vstala, vzala si kabelku a on se otočil
ani se na mě nepodíval a šel ven
a ani ona se už na mě nepodívala a šla ven za ním
a já sem chvíli stál a zůstaly tam dvě nedopitý piva
tak sem si po chvíli zas sednul
a vypil obě
a objednal si panáka
a protože sem zrovna nekouřil
řek číšníkovi o jedno cígo
a on mi ho dal a zapálil
a já sem seděl
a říkal si jestli sem mohl dělat něco jinýho
za tejden potom sem jí potkal s monclem
a říkala mi
dobře žes nic neudělal
von je schopnej zabíjet
když prohraje
a mě napadlo
že možná takhle nějak
vznikaj války
a ona řekla
jestli si s ní půjdu zatančit ploužák
...

Žádné komentáře:

Okomentovat