čtvrtek 1. října 2015

pervitin si na ptáka nesypejte


bylo to tak pět dní
potom
co sem se vrátil z blázince
kde sem
/mimo jiný
mimo vole jiný/
obhospodařil klín
jedný holky
co se chtěla zbavit pervitinu
říkala
že za mnou přijede
toho sem se vždycky bál
že budou chtít přijet
a vidět jak bydlim
a budou se ptát
co znamená tenhle nápis?
cituje Ciorana načmáranýho na zdi
z utrpení se člověk vyléčí jedině když ho plně zakusí.“
myslíš, že to tak je?
říkam,
že nevim
ještě sem nezakusil
takže pořád trpíš?
ptá se
votravuje
a ty ne?
ptám se.
ani ne, když sem s tebou.
ani ne.
hubený nohy hladký
se mi položí na stehna
všechno to hoří
hele já už pervitin skoro neberu
ale možná bysme si spolu
mohli
trochu
dát
jo
jo
proč ne
a já
sem pro
už nejsme v blázinci a
sme svobodný
svobodný
lidský bytosti
a šli sme
po mrdu
ven mezi lidi
co mě dlouho neviděli
míhaly se otázky, kdes vole kurva píčo pořád byl?
v blázinci
kurva vole píčo
bylo to tam zajímavý
chvílema sranda
chvílema k zešílení
no prostě úplně stejně jako tady v tom baru
nebo v práci nebo
doma nebo
na fotbale nebo
v televizi
všechny ty slova
jenom klouzaly po povrchu
zhuleně se usmívali
a nikdo vlastně nechtěl slyšet
jak sem počítal kapky deště
a koukal na okoralý nohy ještě větších bláznů
po kterejch lezla plíseň vzhůru
až do mozku
a zachvacovala všechny jejich slova
až zbyly jenom vzdechy a
nádechy
a
výdechy
a
naklonil se ke mně Vojta
dodavatel hašiše pro tři kluby
hele ta tvoje kámoška ta je dobrá
je to tvoje holka?
a já říkam
ne ne ne
můžeš s ní spát jestli chceš
jestli chce!
a za chvíli se Vojta vrátí a z krku se mu
odloupne zlatej řetízek
a říká
ty vole
ona chce spát jenom s tebou
miluje tě!
si šťastnej chlap
plác plác po rameni
...
chtěla spát jenom se mnou
a já zas
s někym jinym
všichni pořád chtěj něco
jinýho
než někdo jinej
a proto svět nikdy neskončí
...
hele, řek sem tý holce
takhle v noci
když sme se vraceli z baru
kde jí chtěl píchat Vojta a tucet dalších pitomců
zatimco hučel jez
a vedle nás řeka tekla
pořád do modrýho, šedýho, černýho, baltskýho moře
promiň
to tys mi v blázinci vlezla do sprchy
a chtěl zapíchnout po kořen
strom
do země
a pořád si za mnou chodila s cigaretama
anebo broskví od snídaně
abych se já měl líp
ale já nevim
jestli se chci mít líp
...
a vona brečela a
brečela
že sem moc záhadnej
a co to má znamenat
a do toho hučel jez a
hvězdy se mihotaly jako
kdyby to byla diskotéka
ale
znamenalo to jenom další utrpení
který je třeba zakusit
ucejtil sem takový píchnutí v srdci
jako cejtil ten slavík
co obarvil studentovi růži
a já nevěděl jestli to znamená
že sem špatnej člověk
když jí nemiluju
za to
že mě občas baví
přinesená broskev
a hladký nohy
přichycený kolem slabin
a žádná vole
žádná láska
jen
uznalý pohledy kamarádů
hele vole ta je dobrá
žádná Marylin Monroe
ale dobrá
kurva dobrá
...
spala na matraci
tiše vedle mě
a druhej den vypadla z mýho života
dal jsem jí kilo na cestu
snad dobře dojela
můžeme tomu věřit
můžeme
i když nikdy nikdo
dobře nedojede
a všechny ksichty se bez dechu
na konci
zaboří do hlíny
no a co
další generace slavíků
přijdou
a budou milovat
a buzerovat
a poslouchat
a vraždit
muže
příběhy jako tyhle
prožijete
za tři sta let
za tisíc
mám jedinou radu
pervitin si na ptáka nesypejte
není to koks
čau
...

Žádné komentáře:

Okomentovat